Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης : Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων πίσω από το τραγικό σιδηροδρομικό ατύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης


Αγανάκτηση προκαλεί το τραγικό σιδηροδρομικό ατύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης το Σάββατο 13/5 που έχει κόστισε 3 νεκρούς μέχρι στιγμής και αρκετούς τραυματίες, πέρα από τις σημαντικές υλικές ζημιές. Η αγανάκτηση προέρχεται από το γεγονός ότι η ζωή και το ασφαλές ταξίδι των επιβατών και του προσωπικού περιφρονούνται από τη νεοφιλελεύθερη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που απαξίωνε τον ΟΣΕ για χρόνια και κορυφώθηκε με το ξεπούλημα στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A σαν αποτέλεσμα του 3ου μνημονίου. Αυτή η πολιτική είχε σαν βασικά εργαλεία την υποχρηματοδότηση, τη μεθοδευμένη υποστελέχωση με μετατάξεις ειδικευμένου προσωπικού και μηδενικές προσλήψεις, την παράδοση λειτουργιών του ΟΣΕ σε εργολάβους και ιδιώτες, τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Τσαλαπατήθηκε το δικαίωμα στη μετακίνηση με ασφαλείς, οικονομικές σιδηροδρομικές συγκοινωνίες που σέβονται τα δικαιώματα εργαζομένων και το περιβάλλον. Θα μπορούσε να το προσφέρει ο ΟΣΕ που είναι δημιούργημα της δουλειάς των εργαζομένων και της χρηματοδότησης από το υστέρημα του λαού. Οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ όμως επέλεξαν να τον απαξιώσουν για να στηρίξουν τα συμφέροντα των επιχειρηματικών συμφερόντων στις μαζικές συγκοινωνίες (ΚΤΕΛ, αεροπορικές εταιρίες) και να προωθήσουν την ιδιωτικοποίηση, ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ολοκλήρωσε το έγκλημα πουλώντας τον και μάλιστα πολύ φτηνά, αφού όλοι μαζί έριξαν πρώτα την αξία του. Και ως συνήθως οι «επενδυτές» έρχονται να αρμέξουν το κοινό που έχει ανάγκη τις συγκοινωνίες και δεν βάζουν δεκάρα για συντήρηση, υποδομές και δίκτυα.
Είναι λαϊκή απαίτηση να μην υπάρξει συγκάλυψη στα αίτια του τραγικού ατυχήματος. Να αποδοθούν ευθύνες, να μην στοχοποιηθεί το προσωπικό και να δοθούν αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων, τους τραυματίες και όσους υπέστησαν υλικές ζημιές.
Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων φέρνει αύξηση των ατυχημάτων σε σημείο που παύει το τρένο να είναι ένα ασφαλές και φιλικό για το περιβάλλον μέσο μεταφοράς.
Για να μη συνεχιστεί ο καταστροφικός κατήφορος είναι ανάγκη η άμεση εθνικοποίηση του ΟΣΕ και η ενοποίηση όλων των σχετικών εταιριών και φορέων σε μια δημόσια υπηρεσία σιδηροδρόμων, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο. Με αξιοποίηση των υποδομών και του προσωπικού, με προσλήψεις για να καλυφτούν οι επείγουσες ανάγκες και στόχο να εξασφαλίσει φτηνές, ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές, με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων και το περιβάλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου