- ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
- ΟΧΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΜΑΖΙΚΗ – ΤΑΞΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
- ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4186 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Απροκάλυπτα και με τη μέθοδο του σοκ, προχωρά πια η κυβέρνηση στην υλοποίηση του στόχου της, για μαζικό διωγμό των μαθητών από το Λύκειο (Γενικό και ΕΠΑΛ) και κατεύθυνσή τους στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση και την μαθητεία – τζάμπα εργασία για τον εργοδότη.
Τρεις ημέρες πριν το ξεκίνημα των εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας ανοίγει την περίφημη Τράπεζα Θεμάτων, ώστε να εξοικειωθούν δήθεν, μαθητές και καθηγητές, για τις εξετάσεις! Και αυτό, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες και τα αιτήματα για τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και του νέου τρόπου προαγωγής των μαθητών, τόσο από τους Εκπαιδευτικούς και την ΟΛΜΕ, όσο και από τους γονείς! Και παρά και την επισήμανση ακόμα και των δικών του Συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ότι δεδομένων των προβλημάτων με την ύλη και τη μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων –από το Μάρτιο υποτίθεται ότι η Τράπεζα Θεμάτων θα άνοιγε- θα ήταν καλύτερο να εφαρμοστεί πιλοτικά.
Την ίδια στιγμή υπάρχουν δεκάδες καταγγελίες για τυπική κάλυψη της ύλης -που έτσι και αλλιώς είναι αδύνατον να καλυφθεί- δεδομένων και των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού, που στα ΕΠΑΛ πήρε εκρηκτικές διαστάσεις. Υπάρχουν επίσης καταγγελίες και για τα ίδια τα θέματα της τράπεζας: θέματα πρόχειρα, εκτός ύλης, με ανερμάτιστες εκφωνήσεις, μεγάλο βαθμό δυσκολίας, απαιτήσεις αποστήθισης – απομνημόνευσης ακόμη και σε βάρος των ίδιων των οδηγιών διδασκαλίας, μεγάλων χρονικών απαιτήσεων διαπραγμάτευσης που αντιστοιχούν σε αυτά των πανελλαδικών εξετάσεων. Θέματα που σε τελική ανάλυση έχουν στόχο να «κόψουν» κι όχι δήθεν να εκτιμήσουν το βαθμό αφομοίωσης, κατανόησης επιστημονικών αντικειμένων. Κι ακόμη πρόβλημα δημιουργεί και από μόνος του ο μεγάλος αριθμός θεμάτων, ώστε η δυνατότητα δήθεν εξοικείωσης των μαθητών με αυτά μέσα σε λίγες ημέρες, αν δεν καταντά ανέκδοτο να οδηγεί τραγικά στην καταφυγή σ’ αυτούς που κάνουν χρόνια αυτή τη δουλειά, δηλαδή στα φροντιστήρια. Η αναγνώριση και από την ίδια την κυβέρνηση, ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, ήρθε από την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, που δίνει -μόνο για φέτος- και τη δυνατότητα κλήρωσης δεύτερου θέματος, αν το πρώτο πρακτικά είναι εκτός ύλης.
Γίνεται φανερό ότι με την κλήρωση του 50% τέτοιων θεμάτων για τις εξετάσεις από την Τράπεζα, για την εξέταση 13 μαθημάτων της Α Λυκείου μέσα σε 11 ημέρες, μαζί με ένα σκληρότερο σύστημα προαγωγής (που απαιτεί επιπλέον βάση του δέκα, σε μέσο όρο, ανά διακριτό γνωστικό αντικείμενο σε γλώσσα και μαθηματικά και 8 στα υπόλοιπα), με μια βαθμολογία που θα μετρά και στη δυνατότητα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο και με τον εκπαιδευτικό – εξεταστή επιδόσεων, η μαζική απόρριψη των μαθητών θα είναι αναπόφευκτη.
Η επιλογή της κυβέρνησης και των ΕΣΠΑ (βλέπε ΕΕ) είναι σαφής και ταξική. Με τη λογιστική της εξασφάλισης του κέρδους και της ανταγωνιστικότητας, της λιτότητας και της μείωσης του εργατικού κόστους, τα σχολεία πρέπει να ξεσκαρτάρουν από προβληματικούς πελάτες – μαθητές και το αντίστοιχο προσωπικό. Όταν ο κ Αρβανιτόπουλος στοχεύει το 30% της νεολαίας να περνά στη μαθητεία και τα πεντάμηνα των 300 – 400 ευρώ χωρίς δικαιώματα, η μόρφωση είναι επικίνδυνη πολυτέλεια. Γι” αυτό δημιουργεί ένα θωρακισμένο, ολοκληρωτικό μηχανισμό αναχαίτισης των νεολαιίστικων προσδοκιών, που θα αυξάνει τη σχολική αποτυχία, με ενοχοποίηση όμως του μαθητή κι όχι του θύτη, ώστε να ενσωματώσει την αδυναμία και την εγκατάλειψη και να αδυνατεί να αντισταθεί. Για να οδηγήσει όμως εκεί, θα περάσει πρώτα από την ισοπέδωση κάθε έννοιας –δυνατότητας μορφωτικής διαδικασίας, μετατρέποντας την εκπαίδευση σε πεδίο εκγύμνασης και ανταγωνισμού ημιμαθών και χειραγωγήσιμων, που οι επιδόσεις τους ταυτόχρονα θα είναι και «αξιολόγηση» του βαθμού υποταγής των εκπαιδευτικών.
Την ίδια στιγμή, φροντιστήρια και ιδιωτικά σχολεία συνωστίζονται στους διαφημιστικούς αιθέρες για την πελατεία που απλόχερα τους εξασφάλισε η κυβέρνηση, αφού αυτοί διαθέτουν καλύτερα το εξεταστικό know how. Οι «αξιολογητές θεμάτων» προς ανάρτηση στην Τράπεζα, οι επιτροπές, η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή του ΙΕΠ και κάθε λογής ωφελούμενοι από το 1.570.000 ευρώ που δίνει το ΕΣΠΑ για το στήσιμο της Τράπεζας Θεμάτων, νίπτουν τας χείρας τους σαν γνήσιοι, πρωτίστως κυβερνητικοί υπάλληλοι και δευτερευόντως επιστήμονες.Την απάντηση πρέπει να δώσει το εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με μαθητές και γονείς, μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τώρα. Χωρίς αναβολή! Κάτω τα χέρια από τους μαθητές μας!
Παρεμβάσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
http://paremvaseisde.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου