Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στηρίζει την 24ωρη απεργία της ΟΛΜΕ στις 12 Απρίλη ενάντια
στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το «νέο λύκειο».
Το νομοσχέδιο ουσιαστικά καταργεί τη Γ΄ Λυκείου και τη μετατρέπει σε
μια υπερεντατική φροντιστηριακού τύπου διαδικασία, ένα προπαρασκευαστικό
έτος για τα ΑΕΙ με διπλές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου. Υποβαθμίζει τη
γενική παιδεία που περιορίζεται στη νεοελληνική γλώσσα, τα θρησκευτικά
–σαν αποτέλεσμα της συναλλαγής με την Εκκλησία- τη φυσική αγωγή και ένα
μάθημα επιλογής.
Το νομοσχέδιο έχει σαν βασικό στόχο τη μαζική έξωση των μαθητών από
το λύκειο και έχει τη σφραγίδα των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ,
αλλά και του ΣΕΒ και του ΙΟΒΕ. Όλα αυτά καταγράφηκαν στα πορίσματα
Λιάκου και Γαβρόγλου του που προώθησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο δήθεν
«εθνικό διάλογο» για την παιδεία.
Στο «νέο λύκειο» του Γαβρόγλου και του ΣΥΡΙΖΑ οι μαθητές, όχι μόνο θα
στερούνται της απαραίτητης επιστημονικής γνώσης αλλά και θα αδυνατούν
να παρακολουθήσουν και να εμπεδώσουν την αυξημένη ύλη, με αποτέλεσμα να
είναι μαθηματικά βέβαιη για του πολλούς η αποτυχία και η πρόωρη
εγκατάλειψη του σχολείου.
Αυτή η κατεύθυνση αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι σκληραίνουν οι
ταξικοί και εξεταστικοί φραγμοί για την απόκτηση του απολυτηρίου, αφού
το 40% του βαθμού του απολυτηρίου θα προκύπτει από πανελλαδικού τύπου σε
τέσσερα μαθήματα. Οι εξετάσεις αυτές που προβλέπονται σε ομάδες
σχολείων, με θέματα εξωτερικά του σχολείου, με επιτηρητές και
βαθμολογητές καθηγητές άλλων σχολείων της ομάδας, επαναφέρουν το
εξεταστικό σφαγείο που επέβαλλε η «τράπεζα θεμάτων» της κυβέρνησης
ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και τότε υπουργού Αρβανιτόπουλου.
Η ελεύθερη πρόσβαση που τάζει η κυβέρνηση αφορά απλά τα τμήματα
χαμηλής ζήτησης που περνούσαν όσοι τα δήλωναν, όσα τμήματα βέβαια
επιβιώσουν από τις αναδιαρθρώσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του
Γαβρόγλου.
Παράλληλα βαθαίνει ο διαχωρισμός του διπλού δικτύου μεταξύ ΓΕΛ και
ΕΠΑΛ, με επιτάχυνση της διαδικασίας μετατροπής των ΕΠΑΛ σε υποβαθμισμένη
κατάρτιση. Η πρόβλεψη της κυβέρνησης για διατήρηση των ενδοσχολικών
εξετάσεων για την απόκτηση του απολυτηρίου στα ΕΠΑΛ δεν αποτελεί
«κοινωνική ευαισθησία» προς αυτούς τους μαθητές αλλά υποβάθμιση του
απολυτηρίου. Η κυβέρνηση διακηρύσσει πως ο νέος τρόπος απόκτησης του
απολυτήριου στα ΓΕΛ δίνει αξία και εγκυρότητα στον τίτλο, προκειμένου οι
απόφοιτοι «να αναζητήσουν μια θέση στο δημόσιο ή και στον ιδιωτικό
τομέα». Ταυτόχρονα, οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν θα μπορούν με το απολυτήριό
τους να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε τμήματα χαμηλής ζήτησης χωρίς
πανελλαδικές εξετάσεις. Συνεπώς, το απολυτήριο των ΕΠΑΛ σπρώχνει την
πλειοψηφία στη μαθητεία και στα δίχρονα Κέντρα Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης εντός των πανεπιστημίων, ενώ μόνο ένα 5% των αποφοίτων θα
μπορεί, μέσω πανελλαδικών, να διεκδικήσει μία θέση στην Ανώτατη
Εκπαίδευση.
Δεν πρόκειται για μεταρρύθμιση ούτε για «νέο λύκειο», αλλά για ένα
νέο εξεταστικό πιο ταξικό και πιο αντιδραστικό. Ουσιαστικά όλα τα
αρνητικά στοιχεία του σημερινού λυκείου παγιώνονται, αποθεώνονται και
μπαίνουν στο κέντρο της σχολική ζωής. Παράλληλα ανοίγει ο δρόμος για τη
μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, όσο και για την αξιολόγηση των
εκπαιδευτικών και των σχολείων. Ο ασφυκτικός ελάχιστος αριθμός μαθητών
που προβλέπεται για τη συγκρότηση τμημάτων ομάδων προσανατολισμού στα
λύκεια θα οδηγήσει μικρά λύκεια σε κατάργηση, αφού δε θα συμπληρώνουν
τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση και των τεσσάρων ομάδων
προσανατολισμού.
Ήδη το εκπαιδευτικό κίνημα, οι μαθητές, οι φοιτητές, απορρίπτουν το
αντιδραστικό νομοσχέδιο. Η 24ωρη απεργία της ΟΛΜΕ είναι ένα σημαντικό
πρώτο βήμα για ένα αγωνιστικό μέτωπο ενάντια στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου
για το νέο λύκειο, αλλά και για ένα έρθει στο προσκήνιο το σύνολο των
διεκδικήσεων για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και
για να ανατραπούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης, ΕΕ, ΟΟΣΑ,
κεφαλαίου.
Να αποσυρθεί άμεσα το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για το «Νέο Λύκειο».
· Να σταματήσει η υπονόμευση των ΕΠΑΛ και της τεχνικής
επαγγελματικής εκπαίδευσης (κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, πρόωρος
χαρακτηρισμός φοίτησης, μαθητεία).
· Ριζική αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία
προσανατολισμένη στις κοινωνικές ανάγκες. Σχολεία στον τόπο κατοικίας
κάθε μαθητή. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών. 20 μαθητές ανά
τάξη, 15 στην κατεύθυνση, 10 στα εργαστήρια. Δομές ενισχυτικής
διδασκαλίας και ειδικής αγωγής αντίστοιχες με τις ανάγκες. Στήριξη της
εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων μέσα στον πρωινό κύκλο
· Σχολείο που μορφώνει και απελευθερώνει τη νέα γενιά. Όχι
στην τυποποιημένη και αποσπασματική γνώση, την παπαγαλία, τον εγκλωβισμό
σε καταρτίσεις και δεξιότητες μιας χρήσης. Όχι στη διάχυση των
γνωστικών αντικειμένων και την υποκατάσταση της εκπαιδευτικής
διαδικασίας από τυποποιημένες «δράσεις». Όχι στη μαθητεία-φτηνή εργασία.
· Να μην ανεχθούμε η μισή ζωή- μισή δουλειά χωρίς δικαιώματα, να είναι το μέλλον των παιδιών μας.
· Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
· Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση για όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου